Κρανίδι, 02.06.2024
Δελτίο Τύπου
Θυμηδία προκαλούν οι προσπάθειες του κ. Μαργέτα να κρίνει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, σχετικά με την τιμολόγηση του νερού.
Προφανώς αυτή τη φορά απονέμει στον εαυτό του το ρόλο του έγκριτου συνταγματολόγου, κατά αντιστοιχία με άλλες περιπτώσεις ιλαρότητας στο παρελθόν, όταν με μια επίσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επέλυσε τα προβλήματα όλων των νέων αγροτών της Ελλάδας, με την αποστολή ενός e-mail δημιούργησε σταθμό ΕΚΑΒ στο Κρανίδι και με μια παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο αναβάθμισε το Ειρηνοδικείο Κρανιδίου σε Περιφερειακό Πρωτοδικείο.
Δυστυχώς εκτός από την αλήθεια, φαίνεται ότι ο κ. Μαργέτας πήρε οριστικό διαζύγιο και με την σοβαρότητα.
Χαρακτηρίζει “ανεξέλεγκτες” τις αυξήσεις στο νερό από την στιγμή που έχουν ελεγχθεί και εγκριθεί από τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, ως απολύτως νόμιμες.
Αφού οι ψευδείς ισχυρισμοί, η παραποίηση της πραγματικότητας και οι μαθηματικοί αριβισμοί που περιέχονταν στην προσφυγή του κ. Μαργέτα απορρίφθηκαν ως απαράδεκτοι, αυτός προσπαθεί σήμερα να τους αναπαραγάγει με δελτία τύπου.
Για παράδειγμα η “περίφημη” πάγια αύξηση του 80% σε ολόκληρο τον Δήμο Ερμιονίδας, μεταφράζεται σε συνολική αύξηση 13,2€ για ολόκληρο το έτος στο πάγιο ύδρευσης κάθε υδρομέτρου, δηλαδή αύξηση 1,1€ το μήνα.
Απομονώνει τα 10 κυβικά νερού στις νέες κλίμακες τιμολόγησης, προσπαθώντας να πείσει τους Δημότες ότι γίνονται υπέρογκες αυξήσεις συνολικά, κάτι το οποίο δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.
Η ουσία είναι ότι οι συγκεκριμένες αυξήσεις κρίθηκαν επιβεβλημένες για την βιωσιμότητα της ΔΕΥΑΕΡ, εξαιτίας των τεράστιων αυξήσεων του κόστους ενέργειας (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα κ.λ.π.), της μεγάλης αύξησης των τιμών των υλικών συντήρησης και επισκευών τα τελευταία 3 χρόνια καθώς επίσης και της αύξησης του μισθολογικού κόστους των υπαλλήλων.
Και όσον αφορά στα τιμολόγια ύδρευσης κάθε Κοινότητας και κάθε οικισμού, αυτά προκύπτον με βάση το κόστος με το οποίο προμηθεύεται η ΔΕΥΑΡ το νερό για κάθε Κοινότητα, εφόσον εκ του Νόμου η παροχή ύδατος είναι μια ανταποδοτική υπηρεσία.
Μάλιστα σε δελτίο τύπου που εξέδωσε η διοίκηση της ΔΕΥΑΕΡ στις 22/3/2024 σχετικά με το θέμα, μας ενημερώνει με στοιχεία ότι το ετήσιο χρηματοοικονομικό κόστος της επιχείρησης εκτινάχθηκε το έτος 2021 στις 1.424.000.00€, από τις 980.000,00€ που ήταν το 2020.
Και το 2022 ανέβηκε στις 1.484.000,00€, άρα πλέον έχουμε μια αύξηση της τάξεως των 500.000,00€ στο ετήσιο χρηματοοικονομικό κόστος της επιχείρησης.
Εκ των οποίων τα 240.000,00 € αφορούν μόνο την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος και οφείλονται στις αυξήσεις των τιμών που επέβαλε η ΔΕΗ, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν τις αυξήσεις των τιμών των υλικών συντήρησης και επισκευών καθώς επίσης και την αύξηση του μισθολογικού κόστους των υπαλλήλων.
Άρα για να καλυφθούν αυτά τα 500.000,00€ ετησίως, να διατηρηθεί ο ανταποδοτικός χαρακτήρας των παρεχομένων υπηρεσιών, να επιτευχθεί η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υδρευτικών και αποχετευτικών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ορθή λειτουργία της ΔΕΥΑΕΡ, ήταν επιβεβλημένες οι αυξήσεις που ψηφίστηκαν από το Δ.Σ. της επιχείρησης.
Και βέβαια αυτές στηρίχθηκαν σε μια ολοκληρωμένη μελέτη κόστους – οφέλους που εκπόνησε η διοίκηση της ΔΕΥΑΕΡ.
Η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να είχε έτοιμο τον προϋπολογισμό του έτους 2024 από τον Νοέμβριο του 2023, όπως ψευδώς ισχυρίζεται ο κ. Μαργέτας για να αποποιηθεί των ευθυνών του για το ότι φτάσαμε Καλοκαίρι και η επιχείρηση δεν έχει ακόμα εγκεκριμένο προϋπολογισμό.
Ήταν δυνατόν να συνταχθεί ο προϋπολογισμός, χωρίς τα οικονομικά στοιχεία που προέκυψαν από τη νέα μελέτη, ώστε να οργανωθούν σωστά τα έξοδα – ανάγκες της επιχείρησης;
Μπορούσε η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΥΑΕΡ να δεσμεύσει την επόμενη;
Και έπειτα η νέα διοίκηση της επιχείρησης ανέλαβε τα καθήκοντά της τέλος Ιανουαρίου του 2024 και η αλήθεια είναι ότι εάν δεν υπήρχαν οι δύο προσφυγές του κ. Μαργέτα θα είχε εγκεκριμένο προϋπολογισμό στο τέλος Μαρτίου του 2024.
Γραφείο Δημάρχου